mandag 12. juni 2017

Grå mandag...

Etter en fin helg med fint hagevær, er været nå blitt grått og regnfullt. I helgen ble det slått gress og klippet hekk. Fortsatt er det mange planter som er på vent for å bli plantet ut. Så jeg satser på morgendagen.

Sverdirisene har startet blomstringen, men tror nok de blir flyttet når de er avblomstret:



De hvite syrinene blomstrer ennå og har blomstret rikt i flere uker:



Det er Rhododendrontid og det er spesielt de lys lilla som er i blomst nå. Bildet er fra kolonihagen hvor det er mange Rhododendrum flere steder, bortsett fra i min hage:


Synes ikke det er plass til Rhododendron i den lille parsellhagen, men gleder meg over de jeg går forbi...

3 kommentarer:

Marit sa...

Flotte syriner og rhodoer! De tar mye plass ja. Grått her også men ikke regn. Ha en fin mandag!

fruens flora sa...



Hei. Hvite syriner er nydelige. Nå klarner det opp, og morgendagen skal bli nydelig. Ønsker deg en fin dag.
Hilsen Hanne-Lise.

Jannibele sa...

Hvite syriner så fine. Jeg har bare lilla, så må se å få meg en hvit. Kjekt at du kan nyte Rhododendron i nabolaget, så du slipper å bruke tiltrengt plass til den i egen hage.
God uke.
Jannicke